Zkrachovalá Bohemia Energy začíná rozesílat vyúčtování. A lidem se z vysokých sum podlamují kolena

 Energetika 
05. listopadu 2021 11:39 / Naďa Stehlíková
  356
📷
1 fotografie v galerii
Lidem se při pohledu na vyúčtování od zkrachovalé Bohemia Energy mnohdy protáčejí panenky Pixabay
Klienty zkrachovalé Bohemia Energy čeká další problém. Firma totiž začala svým bývalým zákazníkům rozesílat vyúčtování a mnozí se nestačí divit, jak velkou sumu mají uhradit. Sdružení obrany spotřebitelů radí, jak si s dalším nečekaným výdajem poradit.

Společnost Bohemia Energy začíná v těchto dnech svým bývalým zákazníkům rozesílat vyúčtování. V mnoha případech ale spotřebitelé na svém konečném vyúčtování naleznou vysokou částku za nedoplatek.

„Spotřebitele, kterým přestala dodávat energie společnost Bohemia Energy entity, čeká další nemilé překvapení v podobě došlého konečného vyúčtování od jejich bývalého dodavatele,“ řekla předsedkyně Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) – Asociace, z.s. Gerta Mazalová. „Tito lidé se ani nestačili vzpamatovat z extrémně vysokých záloh na energie, které jim stanovili dodavatelé poslední instance a musejí znovu řešit, kde vezmou peníze na zaplacení vysokých nedoplatků od společnosti Bohemia Energy entity,“ podotkla Mazalová.

Vyúčtování za energie se skládá ze tří částí – základní „A“, podrobné „B“ a doprovodné „C“.  Při kontrolních propočtech je třeba si uvědomit, že platby za elektřinu a plyn se skládají z regulované části, kterou stanovuje stát, a z části neregulované, určené dodavatelem. Je rovněž dobré podívat se na sjednaný produkt, sazbu a na výši stálé měsíční platby, neboť to vše se podílí na výsledné ceně.

„Pokud spotřebitel obdrží vysoký nedoplatek za energie, dle kterého se spotřeba energií významně odlišuje od vyúčtování předešlého, je potřeba zkontrolovat, zda uváděná spotřeba energií souhlasí s reálnou spotřebou dle elektroměru/plynoměru. Poté je nutné podat u dodavatele energií reklamaci, “ dodává právnička SOS – Asociace, z.s. Alena Máčová. Podmínky pro její uplatnění by měly být uvedeny ve vyúčtování nebo je naleznete v obchodních podmínkách, které se vážou ke smlouvě o dodávkách energií. V nich bývá také uvedena doba, do kdy lze vyúčtování reklamovat.

Reklamace musí být podle zákona vyřízena do 15 dnů od jejího doručení. Pokud dodavatel uzná, že reklamace je oprávněná, je povinen vyrovnat rozdíl v platbách do 30 dnů ode dne jejího doručení. Jestliže dodavatel elektřiny či plynu reklamaci zamítne, anebo ji nevyřídí ve stanovené lhůtě, mohou se spotřebitelé obrátit na Energetický regulační úřad, případně na soud. Obecně platí, že podání reklamace nezbavuje povinnosti zaplatit případné nedoplatky (reklamace nemá odkladný účinek) a pokud se později ukáže, že reklamace je oprávněná, případně dojde k dohodě, bude spotřebitelům neoprávněně fakturovaná částka vrácena. Nicméně, i když na to nemá spotřebitel nárok ze zákona, solidní společnost běžně přistoupí na žádost, že platba bude uhrazena až po vyřízení reklamace. 

„V případě společnosti Bohemia Energy entity bych ovšem s platbou počkala, protože spotřebitelům od ní pro nezaplacení nedoplatku nehrozí odpojení od energií a pokud bude zjištěno, že spotřeba energií souhlasí s vyúčtováním, nedoplatek spotřebitel doplatí,“ dodala Gerta Mazalová.

Zdroj: Sdružení obrany spotřebitelů – Asociace.

Víc už toho není

Reklama
Nejčtenější články
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Kozačky na platformě v rockovém stylu – hit podzimu 2024!

Styl

Skvělý asijský trik, díky kterému už nikdy rýži nerozvaříte

Dům a zahrada

Jak se důkladně zbavit zápachu močoviny v kočičím záchodě? Výborně zabírají ocet a soda