Schillerová a Instagram už vyšly z módy, nová vláda zřejmě v tichosti investuje do Youtube
Na počátku tohoto roku veřejnost řešila aféru ministryně financí Aleny Schillerové. Vyšlo najevo, že za fotografa a kameramana, kteří tvořili obsah pro její instagramový profil, utratila téměř dva miliony korun ze státního rozpočtu. Tento rozmar ji samozřejmě přišel draho, protože veškerá média i opozice pohotově poukázali na to, jak ANO tvrdilo, že se musí šetřit a mezitím sypalo ze státních financí statisíce do fotografií na sociální sítě.
Schillerová navíc do médií přiznala, že si pozornost na sociálních sítích náležitě užívala, když přišla večer domů z práce. V současné době si už užívá jen vyšetřování Národní centrálou pro organizovaný zločin. Je totiž podezřelá z porušení svých povinností při správě cizího majetku. Jestliže si někdo s platem přes 170 tisíc korun nemůže dovolit zaplatit měsíčně jeden fotoset, který vyjde u profesionálního fotografa na 2 až 5 tisíc korun a musí za to utrácet peníze daňových poplatníků, z čeho by si tedy měli své osobní aktivity platit lidé z nižších sociálních vrstev?
Toto jednání vláda kritizovala zcela oprávněně. Nový ministr financí Zbyněk Stanjura označil Schillerovou za ministryni dluhů a ministryni Instagramu. Jak ale v současné chvíli označuje ministryni obrany Černochovou? O té se zatím nezmiňuje ani slovem, přestože se na youtubovém kanále tvarmycz postupně objevují videa dokumentující její cestu po USA.
Režisér Filip Renč cestoval spolu s ministryní kvůli natáčení vlastního filmu a sám se k situaci nevyjadřuje. Resort obrany poskytl médiím elegantní vysvětlení, že mimo dobu, kdy se pracovalo na filmu, vznikla tato videa. Tedy vznikla náhodou pro ukrácení volného času a zcela zadarmo? Finanční stránku této záležitosti zatím nikdo neobjasnil ani jediným slovem a pokud budou videa dál přibývat, možná se brzo ukáže, že materiálu vzniklo dost i na dva filmy.
Neexistuje sice důkaz, který by potvrzoval, že režisér a popřípadě další lidé, kteří se na tvorbě spotů mohli podílet, dostali zaplaceno za natáčení těchto videí. Položme si ale upřímnou otázku, kolik z nás, zejména z těch, kteří ví, jak moc práce natáčení a postprodukce obnáší, by chtělo tohle dělat v rámci svého volného času? Jedno se spotům ale musí nechat, na rozdíl od spousty příspěvků na instagramovém profilu Schillerové, alespoň souvisí se státní činností.
V Česku jsou stále rodiny, které si nemohou dovolit počítač nebo internet, přestože je automaticky požadován k výuce již na základních školách. Doba v podstatě tlačí lidi, aby bylo takové vybavení součástí domácnosti stejně jako pračka, lednička nebo mobilní telefon. Přesto stát zamítá dávky v hmotné nouzi rodinám, které by si za ně počítač potřebovaly pořídit. Ty tedy jistě ocení profesionální videa na youtube a fotografie na instagramu. Jednou, až si je budou moci prohlédnout. Alespoň uvidí, jaké je to v USA, protože při současném ekonomickém stavu našeho státu se tam sami dozajista nikdy nepodívají. Pokud ovšem taky nekandidují do politiky.
Závěrem si tedy přiznejme, že je pěkné, kolik mají dámy (a pánové) na ministerských pozicích času na podobnou propagaci a peněz ze kterých ji hradit, ale ono tou nejlepší vizitkou by asi bylo investovat obojí někam, kde je to skutečně třeba.
Zdroj: Autorský článek - komentář.