Anketa Flotilové auto roku má překvapivého vítěze, sportovní vůz převálcoval tradiční kombi
Počáteční překvapení ovšem pomine, jakmile se tomuto vozu podíváte pod kapotu. Tam totiž většinou vrní plug-in hybridní agregát, tedy benzínový motor spojený s elektromotorem a baterií, která se nabíjí z domácí, firemní či veřejné dobíjecí infrastruktury. Velkou výhodou tohoto pohonu jsou nízké provozní náklady, a ty jsou, jak je známo u firemních vozů alfou i omegou všeho.
Titul Flotilové auto roku je pro Peugeot o to cennější, že se mu ho podařilo získat poprvé v historii. V uplynulých letech se sice pravidelně umisťoval na stupních vítězů jednotlivých kategorií, nejvyšší ocenění mu však až dosud unikalo. Je dost možné, že tento triumf Peugeotu pomůže znovu rozjet prodeje firemním klientům.
U Peugeotu, která je tradičně silnou značkou z hlediska fleetových prodejů, došlo totiž v této oblasti v uplynulém roce k velmi nepříznivému vývoji, jak potvrzuje i ředitel značky Peugeot v ČR, Marco Venturini: „V loňském a částečně i předloňském roce jsme čelili velmi turbulentním událostem. Po covidovém výpadku prodejů přišla čipová krize, logistické problémy, snížení kapacity továren… Výsledkem bylo radikální snížení počtu nových vozů. Neměli jsme zkrátka co prodávat. V důsledku toho jsme ztratili mnoho firemních klientů. Pro tyto zákazníky je mobilita klíčová a nejsou ochotni čekat. Nyní ovšem opět máme výrobní kvóty a daří se nám i vyjednat s výrobcem lepší nákupní ceny, takže můžeme snižovat ceny. Tohoto pozitivního obratu tedy maximálně využijeme a budeme se snažit o návrat tam, kam patříme.“
Právě v tomto návratu do první pětky automobilek na českém trhu by Peugeotu mohl pomoci model Peugeot 408 a jeho ocenění Flotilové auto roku. Tento titul je žádaný zejména v oblasti fleetových prodejů. Rozhoduje o něm porota tvořená 150 správci vozových parků významných českých firem. Ti se sešli 21. září na polygonu v Hradci Králové, aby nominované vozy otestovali a rozhodli o vítězi. Fastback Peugeot 408 svými jízdními vlastnostmi porotce nepochybně zaujal, dle pořadatelů akce byl totiž nejvíce testovaných vozem ze všech kandidátů. K vítězství v anketě však významnou měrou přispěl i atraktivní design, za který byl tento vůz na začátku letošního roku odměněn i prestižním mezinárodním oceněním Red Dot Award 2023 v kategorii Produktový design.
Dalšími argumenty vozu Peugeot 408, které jsou významné zejména z pohledu firemních klientů, jsou dva plug-in hybridní pohony o výkonu 180 nebo 225 koní. Před několika dny se nabídka motorizací rozrostla i o mild-hybrid a v příštím roce dorazí Peugeot 408 také jako 100% elektromobil.
V anketě Flotilové auto roku značka Peugeot v uplynulých letech slavila řadu úspěchů díky prvenstvím v jednotlivých kategoriích. Například v loňském roce Peugeot 308 SW zvítězil v kategorii Referentské vozy, v roce 2021 Peugeot e-208 v kategorii Elektrické vozy a v roce 2020 Peugeot Partner v kategorii Užitkové vozy.
Zdroj: Peugeot