KOMENTÁŘ: Dům jako z pohádky. Jak se natáčením videí vydělá dost peněz i na rekonstrukci zámku

 Komentáře 
11. srpna 2022 10:21 / Michael Veselý
  0
📷
1 fotografie v galerii
I váš dům může vypadat jako z pohádky, pokud k tomu najdete tu správnou cestu. Depositphotos
Pokud jste někdy vlastnili nemovitost nebo ji máte právě teď a lámete si hlavu, jak ji zrenovovat, aby neskončila jako ruina, možná vás tímhle komentářem trochu inspiruji. V době, kdy vše stojí na mediálním obsahu a všude vládnou sociální sítě, totiž není těžké získat dostatek peněz i na rekonstrukci celého zámku.

Možná skutečně nemusíte všechno zaplatit sami z vlastní kapsy. Stephanie Jarvis koupila dům ze 16. století se 40 pokoji v roce 2005 poté, co se domluvila s přítelem na společném financování. Takové francouzské zámky byly v té době relativně levné, takže si mohli jeden koupit za 590 000 liber. V přepočtu dnešních 17 milionů. Přičemž peníze získali prodejem obou svých dvoupokojových londýnských bytů. Plánem bylo přeměnit zámek Lalande, jenž leží v oblasti Centre-Val de Loire, v severní Francii, na nocleh se snídaní a pronajímat jej na nejrůznější veřejné i společenské akce.

Paní Jarvisová však přiznala, že nepočítala s tím, jak drahé by bylo zaplatit údržbu tak obrovské staré budovy. Neuvědomili si, kolik je bude chod celého zámku stát. Zámecký byznys tak do začátku roku 2020 ještě nebyl ziskový. A pak přišla pandemie Covid-19, Francie šla do karantény, a nebylo tak možné vydělávat na pronájmu či ubytování.

Pak se ale objevil nápad začít o životě na zámku točit videa na YouTube. Může to být pouhá zábava a přitom se takhle dají vydělat skutečné peníze. Paní Jarvisová doslova zachránila celý svůj zámek právě díky YouTube. K jejímu překvapení se na jejím kanále na YouTube proti původním 10 000 odběratelům v roce 2019 do letoška objevilo na dnešních 173 000 lidí, kteří se o videa zajímají. To znamenalo, že peníze, které vydělala reklamami na svých videích, vyskočily z několika set eur doslova na tisíce. Je to způsob, jakým v podstatě může vydělat každý z nás a nemusí jít jen o rekonstrukci domu. Pokud umíte natočit poutavá videa, vyděláte v podstatě na cokoliv. Je to neuvěřitelné, ale tahle paní to dokázala a stejně tak to může dokázat kdekdo, komu v dnešní době chybí peníze.

Když se ale bavíme o těch rekonstrukcích a nekonečně rostoucích cenách materiálů i práce, je docela možné, že s podobným problémem ohledně rekonstrukce se potýká vícero lidí. Napadlo vás ale, že když tu nemovitost milujete vy, možná ji bude milovat i někdo jiný? Ve videích mluvila nová majitelka o svém životě na zámku, o své rodině či přátelích a získala si tím tak obrovskou pozornost. Velkou výhodou v jejím případě bylo, že začala natáčet během karantény, a to jí dalo možnost přilákat mnohem více lidí, kterým přesně tenhle typ kontaktu a sdílení života s ostatními chyběl. Nyní také získává další prostředky z účtu na Patreonu, který založila v loňském roce. Patreon je online předplatitelská platforma, která umožňuje předplatitelům paní Jarvisové platit za sledování exkluzivního, extra videoobsahu. To nyní údajně vydělává asi 24 000 liber měsíčně.

Každý z nás může podobným způsobem vydělat a v podstatě nezáleží ani tak na obsahu, který zvolíte, pokud víte, kde ho prezentovat a nabídnout, jak k němu přistupovat, a umíte udělat poutavý titulek i náhled. Osobně jsem kdysi také natáčel na YouTube a získat přes 1000 odběratelů není vůbec žádný problém, pokud víte, jak videa nabídnout světu, a to úplně nejjednodušší je začít u svých přátel.

Proč mluvím o hranici 1000 odběratelů? Ta je totiž důležitá pro vstup do Partnerského programu, díky kterému můžete vydělávat na reklamách. Jako partner můžete vydělávat peníze prostřednictvím reklam, členských výhod a funkcí, jako je Superchat, který umožňuje divákům platit za zvýraznění jejich zpráv během živého přenosu.

Úplně jednoduché to ale zase není. Spousta lidí si myslí, že zůstat u 1000 odběratelů stačí, protože když každé video shlédne 1000 lidí, musí za to přece být balík peněz. Pravdou ale je, že za prvé nikdy neuvidí video všichni vaši odběratelé, jen určitá část z nich a hlavně vy nejste placeni za samotné shlédnutí videa, ale za reklamu v něm umístěnou, kterou někdo sleduje, tedy i když se platby liší, průměrný kanál YouTube může očekávat, že vydělá něco kolem 18 USD za 1 000 zhlédnutí reklamy. To znamená 3 až 5 USD za 1 000 zhlédnutí videa, když zohledníte míru skutečně zhlédnutých reklam.

Pokud bych se tedy rozhodl do něčeho takového jít, zhodnotil bych v první řadě, kolik času tomu budu muset věnovat a zda se to vyplatí. Jestliže si zkusíte založit YouTube kanál, který není úplně úspěšný, nespoléhejte se na něj, protože výplatu tak můžete dostat klidně jednou za několik měsíců. Na druhé straně lidé, kteří se věnují YouTube kariéře a získají mnoho fanoušků, mnohdy dojdou až do fáze, kdy se rozhodnou opustit svou běžnou práci a naplno se věnovat natáčení videí. Názory jsou na to různé, někdo říká, že YouTube je skvělý, pokud nejsou peníze vaším hlavním cílem, jiný zase. že se na tom dá vystavět kariéra, na níž vyděláte daleko víc, než kam sahá průměrný český plat. Všechno je to ale o šikovnosti.

Pokud tvoříte zajímavý obsah, docela určitě si najdete fanoušky a mnohdy pomůže i to, pokud na svém kanálu otevřeně mluvíte o tom, co je jeho smyslem a kam byste chtěli vydělané peníze investovat. Koneckonců na podobném principu fungují i platformy jako Patreon a Ko-fi, kam posílají fanoušci peníze, zejména aby přispěli na tvorbu svým oblíbeným influncerům. Ti známější youtubeři si pak mnohdy vytvoří i vlastní merch, který prodávají a který rozhodně pomáhá zvednout příjem. Pokud máte zboží nebo nabízíte službu, která je pro vaše publikum relevantní, dejte jim o tom vědět, měli byste pravidelně přidávat odkazy do svých videí. Propagace je totiž velmi důležitá, mnohem více, než se zdá. Lidé snadno zapomenou, že mají možnost i u vás něco koupit. Než budete své zboží inzerovat, měli byste si také zavést bezpečný platební systém. Vytváření vlastních produktů možná může být mnohem těžší než propagace produktů jiných společností, které se vám dozajista budou ozývat, protože chtějí z prosperujících kanálů něco vytěžit. Můžete ale tímto způsobem vydělat více peněz, protože si většinu svých výnosů ponecháte jako vlastník produktu.

Nepřeceňte to

Jak jsem už psal, mnoho lidí se dokonce zřekne trvalé práce a buduje si kariéru na ÝouTube. Rozhodně bych si ale nechal zadní vrátka. Žádná sláva totiž netrvá věčně. Stejně snadno, jako jste se začali líbit publiku, se mu můžete i zprotivit. A teď se vraťme k myšlence využít tyhle peníze na rekonstrukci celého zámku. Jako nápad je to skvělé a pro mnoho lidí opravdu funkční. Nicméně je zásadní si uvědomit, že můžou přijít nepředvídatelné okolnosti.

Podívejte se, co se stalo v Rusku po začátku války. Země náhle začala plánovat odstřižení od světového internetu, a ač to zní úplně bláznivě, při všem, co se děje, musíte uznat, že něco takového se skutečně může stát kdekoliv na světě. Pokud by na to došlo a tvůrci nemohli postovat na internet svá videa, jak by skončili? No pochopitelně bez peněz a bez práce. Pokud se tedy rozhodnete do něčeho investovat, vždycky k tomu využijte jen peníze, které už máte a můžete s nimi počítat. Nikdy si nepůjčujte a nezadlužujte se, protože to, že vás jeden týden sleduje čtvrtina státu, vůbec nemusí znamenat, že tomu tak bude i ten další. Co si totiž mnoho lidí neuvědomí, je, že k tomu není třeba ani žádná katastrofa, stačí obyčejná konkurence. Narozdíl od práce, kde máte stálý plat a nemůžete o ni ze dne na den přijít, pokud jste uzavřeli řádnou smlouvu, tady žádné záruky nejsou. Ve světě internetu jste celebrita, jejíž úspěch záleží čistě na fanouškovské základně. Přesto říkám, pokud máte možnost, zkuste to, třeba i vy zrekonstruujete svůj dům „bez peněz“.

Autorský článek - komentář. Další zdroje: Bbc.com

Reklama
Nejčtenější články
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Známý šéfkuchař Ondřej Molina a slavný barman Tomáš Melzer umí připravit neskutečné dobroty i z toho,...

Styl

Zimní bundy od JD Sports - připravte se na Black Friday

Tech

Sporťák s kočičíma ušima byl posledním dílkem skládačky