Skandální rozhodnutí soudu: Záběry chovu geneticky zmrzačených kuřat se nesmí publikovat na sociálních sítích

 Události 
09. května 2024 16:56 / Marek Pokorný
  0
📷
1 fotografie v galerii
Záběry zachycují reálné podmínky, ve kterých se chovají kuřata pro supermarket Albert nezisková organizace Obránci zvířat
Záběry kuřat ze tří českých farem, které dodávají kuřecí maso do supermarketů Albert pod značkou „Albertovo čerstvé“, zveřejnili Obránci zvířat na konci března na sociálních sítích.

Odhalili tak podmínky chovu kuřat pro supermarket Albert a zahájili kampaň „Albertova krutost“. Krajský soud v Českých Budějovicích jim ale minulý týden zakázal investigativní materiály nadále využívat.

Soud rozhodl o zákazu publikování záběrů na základě žaloby od dodavatele a zpracovatele kuřecího masa, z jehož farem investigativní materiály pochází. V předběžném opatření soud zakazuje užití videí a fotografií z chovu, ale i použití konkrétních slovních spojení popisujících podmínky chovu na webu www.albertovakrutost.cz

Jde o skandální rozhodnutí, které v Česku nemá obdoby. Záběry zachycují reálné podmínky, ve kterých se chovají kuřata pro supermarket Albert. To v médiích potvrdili i samotní chovatelé. Lidé si zaslouží znát pravdu a vědět, co se ve skutečnosti skrývá za klamavou reklamou Albertu o šťastných kuřátkách,“ říká vedoucí kampaně Albertova krutost Radim Trojan.

Obráncům zvířat vadí, že nedostali možnost se proti tomuto nařízení předem jakkoliv bránit a své důkazy obhájit. Rozhodnutí soudu přišlo během jednoho pracovního dne od podání žaloby a do nařízení soud zařadil vše, co právník žalobce požadoval.

Zakázali nám ukázat lidem pravdu. Pravdu, kterou se nemají možnost dozvědět jakoukoliv jinou cestou, protože utrpení kuřat probíhá za zavřenými vraty, betonovými stěnami a ostnatým plotem. Tato pravda se Albertu ani jeho dodavatelům prostě nehodí, a tak dělají vše pro to, aby ji zakryli,“ hodnotí situaci Trojan.

V kampani budou Obránci zvířat nadále pokračovat. Zakázané záběry z chovů pro supermarket Albert nahrazují záběry z jiných chovů stejného typu a zakázaná slovní spojení na webu začerňují. Podle nich jsou náhradní záběry od těch původních prakticky k nerozeznání, což ukazuje na systémový problém.

Je to právě Albert, který odmítá převzít odpovědnost a snaží se zbaběle hodit vinu na jednoho dodavatele. Přitom ten pouze plní zadání Alberta, který tlačí na rychlý růst a velké zisky. Důsledkem je chov geneticky zmrzačených kuřat v přeplněných halách, který mohou lidé vidět na webu www.albertovakrutost.cz. Je nejvyšší čas, aby Albert změnil kurz a stejně jako na Západě začal od svých dodavatelů vyžadovat konkrétní změny – chov zdravějších plemen a více prostoru pro každé kuře. Jedině tak dojde ke skutečnému zlepšení,“ uzavírá Trojan.

Kampaň Albertova krutost začala na konci března 2024. Od té doby posbírala videa z chovů kuřat na sociálních sítích miliony zhlédnutí. Obránci zvířat také pořádali tiché protesty před prodejnami Albert v Praze a Brně. Do kampaně se zapojila i řada známých osobností jako Nikol Štíbrová, Václav Neužil, Honza Musil nebo Marta Jandová. Supermarket Albert reagoval stažením reklam, kde tvrdí, jak je o jeho kuřátka dobře postaráno.

Zdroj: Obránci zvířat, Albertova krutost

Reklama
Nejčtenější články
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Móda a kultura: Jak kulturní rozmanitost ovlivňuje módní trendy?

Styl

Celulitida trápí ženy bez ohledu na věk i postavu. Tělu je potřeba dodávat živiny, které jsou účinné...

Tech

8 mýtů o hybridech, které vám brání vytěžit z tohoto pohonu maximum